Dalam hidup ini tak semua yang kita ingini akan kita dapat malah kadangkala kita terpaksa berkorban hati dan perasaan apa lagi bila melibatkan perasaan orang lain...

Friday, January 8, 2010

KENAPA AKU TAK DAPAT APA YG AKU IDAM-IDAMKAN?

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-Surah Al-Baqarah ayat 216-
Itu adalah janji-janji Allah..sebagai manusia kita perlu redha dengan ape pun takdir yang datang.. Things comes and goes..so as people.. people comes n goes..menyukai dan menyayangi x semestinya memiliki..setelah ape yg aku alami n tempuhi, aku menjadi semakin matang..untuk terus menempuhi ujian2 seterusnya..adakalanya aku bertanya dlm diri sendiri, adakah aku cukup kuat untuk bertahan??!!  adakalanya aku bertanya dalam diri kenapa sering didatangani dengan ujian yang berat dalam hidup aku??

“Seseorang itu diuji oleh Allah sesuai dengan tahap iman dan ilmu yang dia ada. Kalaulah iman dan ilmu tahap koperal, syaitan yang datang menguji pun berpangkat koperal. Kalau iman dan ilmu seseorang di tahap jeneral, maka syaitan yang menguji pun berpangkat jeneral.”

Mungkin ujian yang dtg adalah untuk memberi 1 lagi pelajaran dalam hidup....''sabar''...Allah yang lebih mengetahui apa yang terbaik untuk diriku..

No comments: